Wednesday, September 8, 2010

~DIA datang lagi~



"Mehnah tidak pernah putus buat hamba-hambanya yang beriman. Seolah-olah air yang mengalir dan tidak pernah putus. Begitulah rahmat kurniaanNya pada hambaNya jika rintangan demi rintangan yang dihadapi kita tempuhi dengan penuh keredhaan. Di samping menjinjing hikmah yang mendatang sama ada sedar atau pun tidak"...


Hari ini dalam sejarah. Haru ini saya tersedar akan nikmat dan kurniaanNya yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Saya tersedar dengan sekecil-kecil kesilapan yang zahir di mata hambaMu yang hina ini. "Ya Allah, peliharalah diri ini dari sekecil-kecil dosa. Sesungguhnya Engkau yang lebih mengetahui yang terbaik buat hambaMu ini.". Lega menyelubingi diri setelah saya melepaskan resah dan kekalutan diri pada sahabat saya. Dengan major problem kali ini.saya seolah-olah terbawa dek arus yang deras dan hampir kalah dengan bisikan tajam yang hadir. Setinggi-tinggi kesyukuran kepadaMu, Allahu rabbul a'lamin atas kesedaran atas kesilapan saya kali ini. Alhamdulillah wa syukurillah


No comments:

Post a Comment